מה בין מקדונלדס למשחקים ותיאוריות עליהם?

ראשית, אין לי שום העדפה בין מדולנדס, לבין כל רשת מזון מהיר אחרת. Wendy's ,KFC,בורגר קינג, בורגר ראנץ', פיצה האט, דומינוס, סבארו. לפי דעתי רובם לא הכי בריאים,ולא מזינים. התייחסותי ספציתפית למקדונלדס, היא כורח הנסיבות ולא מסיבה פירסומית.

נכון, אכן יש במקדונלדס ארוחת ילדים.

נכון, ארוחת הילדים במקדונלדס כוללת משחקים.

אבל, הקשר בין מקדונלדס לבין משחקים ותיאוריות בהם ועליהם  הוא הרבה יותר עמוק.

אני רואה קשר ישיר בין צוללות, או פוקר או כל משחק מרובה משתתפים אחר, אפילו מלחמה, לבין מקדונלדס!

 

בכל המשחקים הללו,יש כמה משתתפים שבהם כל אחד מנסה לנצח, להגיע למקסימום או מינימום ניקוד, בהתאם לחוקים.

לכל אחד יש אסטרטגיה בהתאם לרמת הידע והנסיון שלו,כל אחד מנסה להוליך שולל את האחרים, על מנת לקחת את כל הקופה.

כל אחד מנסה לנחש מה יש לשחקן השני או לשחקנים האחרים, ומה עלי לעשות,על מנת לגרום להם לפרוש אפילו אם יש להם מצב טוב משלי? צוללו, אתה מנסה לנחש איפה ולאן הוא הזיז את הכלים שלו על הלוח, מתוך ידיעה שכל כלי יכול לזוז משבצת אחת, ואתה מנסה לנחש לאן הוא הזיז,ולאן להזיז את שלך על מנת שלא להיפגע בעצמך.

ישנו תחום בשם תורת המשחקים, שבו מנסים להפוך את כל המשתנים הללו למשתנים שניתן לכמת ולהכניס למשוואה,על מנת להגיע לפיתרון הרצוי, שהוא ניצחון שלי במשחק.

בבורסה, גםכולם מנסים למקסם את הרווחים, מנסים לנחש האם המניה שהם רוכשים תמשיך לעלות, או שהיא תקרוס למטה.

כל ההשקעה בבורסה, זה להעריך האם אותה חברה אכן תהיה רווחית בזמן פירעון ההלוואה שנתתי לה בכסף עבור קניית איגרות החוב\ מניות שלה?

במשבר מניות הסאב פריים, האיסלנדים נפלו הכי חזק מכלל אירופה.

הם עברו את אותו תהליך של כניסה והשקעה חזקה בבורסה, ועזיבה של כלל המקצועות המסורתיים עבור השקעת הכסף בבורסה שבארץ קרו בשנות ה0 וה80, בעשור האחרון.  הם השקיעו במניות הסאב פריים. כל השוק הזה התפוצץ,קרס והפיל בנקים בארה"ב. באיסלנד, בנק אחד מתוך שלשה, קרס ונסגר או כמעט נסגר. מלא איסלנדים איבדו את חסכונותיהם שהושקעו במניות בבורסה, או כי הבנק השקיע והלווה כספים לבנקים בארה"ב כנגד הפירעון של החובות,שלא התממש.

כתוצאה מהמשבר, יוקר המחיה עלה, בגלל ירידת הערך של המטבע המקומי, כתר איסלנדי לעומת היורו. רוב הירקות והפירות ומלא דברים נוספים מיובאים לאיסלנד, כי היא אי.

מקדונלדס שם הפסיק להיות רווחי, וסגר את שלושת סניפיו באי. איסלנד, באם תתקבל לאיחוד האירופי, תהיה המדינה היחידה בלי מקדונלדס בשיטחה.

מסתבר, שהקשר בין משחקים ומקדונלדס, קצת עמוק יותר משמן לטיגון במקדונלדס…

 

אודות

האופטיקאי הזה לקח את שמו מהשיר "אופטיקאי מדופלם" של משינה . עם זאת, לשם הזה יש משמעות וחשיבות עבורי, מאחר שניחנתי בזווית ראייה חריגה ושונה על העולם. אותה זווית ראיה שונה , מאפשרת לראות מבעד לדברים השגרתיים ולראות את מה שברקע, ולפעמים דברים בעתיד. מקווה שתיהנו מאותה זווית ראיה שיש לי, ומהפוסטים עצמם שאני מעלה.

עם התגית: , , , , , , ,
פורסם ב-חברה, חדשות

כתיבת תגובה