מצלמות המהירות האוטומטיות מחליפות בהרבה מקרים את השוטר שעומד עם מד מהירות,ובודק מהירות של מכונית ונותן לנהג דו"ח.
הבעיה עם השיטה היא, שהמצלמות של מההירות לא יכולות עצור את הרכב, ולבדוק מי בפועל נוהג בו.
במקרה של רכב פרטי, החשבון נשלח ישר למי שהרכב רשום על שמו, וגם הנקודות כמובן. אבל אם זה רכב חברה בהשכרה, שולחים את הקנס לחברה שהרכב רשום על שמה ,ואף אחד לא מקבל נקודות על עבירת המהירות.
כן כן, מי שיש לו משכורת או תנאים טובים,ורכב על חשבון החברה, יש לוגם פחות סיכוי שישללו לו את הרשיון, כי הנקודות הללו יומרו לתשלום, בקשיש שיגיע מהחברה שבה הוא עובד.
כעת, אין בדיוק המצלמות הללו יעזרו להעלות את רמת הבטיחות בכבישים,אם נהגים שעושים עבירות לא יצברו נקודות?!
ובאשר ליעילות של האכיפה נגד עבירות המהירות כדי להילחם בתאונות הדרכים:
רק 0.5 % מהתאונות נגרמות עקב נהיגה המהירות מופרזת.
אם נוסיף לזה את העבירה של מהירה בנהיגות מופרזת ביחס לתנאי הדרך, כלומר לא עברנו את המהירות שכתובה על השלט, אבל נסענו מהר מדי ביחס לתנאי הראות ,ולכן ההגיון היה ליסוע לאט ממה שכתוב בשלט, נגיע ל3.5 % מכל התאונות.
האכיפה הכי משמעותית, היא נגד מהירות מופרזת, בגלל ההכנסות הגבוהות של זה לקופת המדינה דרך הקנסות.
שימו לב גם, שאם מהירות היא הגורם לתאונות, היינו מצפים ליותר תאונות על כביש 6, כי בו מהירות הנסיעה היא גדולה יותר, אבל אין שום תיעוד שבכביש 6 היו יותר תאונות עקב מהירות מאשר בכבישים אחרים.
מוזמנים לקרוא עוד כמה דעות על האכיפה נגד מהירות.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4265732,00.html
עוד 25 מצלמות מהירות אוטומטיות הוצבו על הכבישים, ובניגוד להנחיות והבטחות השר אהרונוביץ, הן הוצבו ללא שקיפות, ללא יידוע של הציבור לפני הצבתן.
הההבטחה הזו ניתנה על מנת להוכיח שמטרת המצלמות אינה להגדיל את קופת המדינה, אלא להרתיע ולמנוע את עבירות המהירות ולצמצם את הנפגעים בתאונות דרכים במהירות גבוהה.
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000807944
במדדי היעילות של הצבת המצלמות:
כמות דוחות המהירות שנרשמו בעקבות הצבתן…
http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000813386
אבי נאור, יו"ר "אור ירוק" גם בעד מצלמות המהירות כדרך להיאבק בתאונות הדרכים: "אני חושב שאין היום כלי שהעלות-תועלת שלו כל כך מוכחת ברחבי העולם"
http://wp.me/p2aT7M-250