רק רכבת, או כי אין אופציה אחרת!?

למשינה יש שיר, רכת לילה לקהיר.
הרכבת הראשונה של מוצ"ש היא בלילה, בדיוק כמו בשיר.
היא אמנם לא מגיעה לקהיר. אפילו לאילת היא עדיין לא מגיעה. היא נעצרת בבאר שבע .משם, לדימונה יש כרגע רק אוטובוס.
יש הרבה תלונות על הרכבות בישראל:

  1. יש אזורי אוכלוסייה שבהן אין תחנת רכבת.
  2. יש מיעוט של קווי פרברים למשל.
  3. הן מאחרות.
  4. הן עמוסות בעיקר בימי ראשון וחמישי.
  5. הן אינן בטוחות.
  6. הנסיעה ברכבת בפריפריה מושבתת כל פעם שצריך לעשות עבודות על המסילה.
  7. לפי הOECD בישראל יש את מספר המטרים של מסילות הברזל ביחס ל1000 תושבים,רק 150 מטרים של מסילות ברזל.
  8. הרכבת לירושליים, היא איטית נורא.
  9. נכון, רוצים להוסיף את רכבת העמק, להחזיר אותה לפעילות. אבל זה יהרוס את האפשרות לבקר בתחנות רכבת היסטוריות על אותו מסלול, כי התוואי אותו תוואי והמסילה החדשה תנתק תפריד ותמנע ביקור בכל המבנים הישנים של האתר.
    מצד שני, אם ישנו את התוואי, יצטרכו להפקיע עוד קרקעות.
  10. תחשבו שנכון לעכשיו, רק בחיפה יש רכבת תת קרקעית ה"כרמלית" ההיסטורית שכיום מובילה משום מקום לשום מקום( יש תחמנה ברחוב מסדה בהדר, במרכז הכרמל, ליד גן האם.ליד בית חולים בני ציון, ולכיכר פריס, אבל אני לא יודע האם ועד כמה היא פעילה בכלל). אם היו ממשיכים אותה לכיוון קניון חיפה, לב המפרץ, הטכניון, הגרנד קניון, אוניברסיטת חיפה אז היא הייתה עוזרת לאנשים להגיע ממקום למקום בלי פקקים,ובלי רכב פרטי. 
  11. בנוסף יש גם רכבת עילית (מטרונית שגרמה לתאונות רבות עקב מסלולה המבלבל) ורכבת רגילה, שיש מאבק נגדה על הרעשים שהיא גורמת ועל הרצון לשקע את המסילה על מנת להחזיר לחיפאים את הגישה לחופים בחיפה שמופרים ע"י מסילת הרכבת.

    אבל מדוע לא מעלים את תכיפות הרכבות במוצ"ש, ביום חמישי וביום ראשון על מנת לפתור את העומסים,או כדי לאפשר לאנשים להגיע בשעות נורמליות?

סטודנטים שצריכים להגיע ברכבת לאוניברסיטת ת"א, קל להם יותר לעומת סטודנטים שרוצים להגיע למרכז הבין תחומי בהרצלייה, בגלל התדירות הגבוהה יותר של הרכבות שעוצרות בת"א לעומת בהרצלייה, ואני לא רוצה לדבר בכלל על מקומות רחוקים יותר, כמו באר שבע, כינרת (שבעבר היה את תחנת צמח בימי העותמנים) או תל חי.

מה כן טוב ברכבת?

  1. הנסיעה בקרונות היא חלקה יחסית.
  2. יש קרונות שיש בהם 2 שקעים על כל 4 מושבים, ואז אפשר לטעון בדרך את הלפטופ ,הסלולרי, אייפון, אייפד. יש גם שולחן שעליו אפשר לשים את הלפטופ בצורה נוחה, ולראות בו סרטים בנסיעות ארוכות.
  3. חבל שיש קווי אוטובוס שיש עליהם חיבור אינטרנט, ולא גם על הרכבת. זה היה הרבה יותר נוח. 

לאחר לרכבת זה לא נעים, אבל זה נראה כאילו משרד התחבורה איחר אותה ובגדול. 

אודות

האופטיקאי הזה לקח את שמו מהשיר "אופטיקאי מדופלם" של משינה . עם זאת, לשם הזה יש משמעות וחשיבות עבורי, מאחר שניחנתי בזווית ראייה חריגה ושונה על העולם. אותה זווית ראיה שונה , מאפשרת לראות מבעד לדברים השגרתיים ולראות את מה שברקע, ולפעמים דברים בעתיד. מקווה שתיהנו מאותה זווית ראיה שיש לי, ומהפוסטים עצמם שאני מעלה.

עם התגית: , , , ,
פורסם ב-חדשות

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: