אובדן האנושיות

אובדן האנושיות .

בעיני זה נושא שעתיק כמו האנושיות עצמה.

מהרגע שהאדם התחיל לחשוב על המין שלו, החל התהליך של דה- הומניזציה, להציג את האחר כמשהו שהוא פחות מאדם, או כחפץ, או כמשהו שטני, דמוני.

מבחינה פילוסופית, אפשר להסתכל על הפוליסים( ערי המדינה ביוון) ,שלכל אחת היתה פילוסופיה או פילוסופיות משלה:

באתונה, נשים לא היו בעלי יכולת קבלת החלטות פוליטיות,לא יכלו להצביע או להשתתף באסיפות העם.

בספרטה, העבדים שנחשבו לפחות מבני אדם רגילים, מבחינת זכויות והגנה על חייהם, היו פי 25 מהספרטנים עצמם!(הלוטים, חסר זכויות לחלוטין , ופריורקים שהיו  חסרי זכויות פוליטיות)

מה שמעניין הוא שבספרטה, עם המשטר המיליטריסטי והחינוך המיליטריסטי, הנשים היו קרובות לשיוויון במידה רבה לעומת כל פוליס אחרת. נשים הורשו להחזיק רכוש משל עצמן ולנהל אותו ואף לנהל את רכוש קרובי משפחתם הזכרים שיצאו למלחמה בעת העדרם. חוקי הגירושין היו זהים הן לגברים והן לנשים. כמו כן, אם לאישה לא היו אחים זכרים, היא ירשה את רכוש משפחתה .החינוך הוחל גם על נערות ספרטניות ולא רק על נערים .

בסיפרות לא חסרות דוגמאות לזה:

שבט דוב המערות (הסידרה המצליחה ביותר שנכתבה ע"י אישה למעט הארי פוטר של ג'יי קי רולינג)  של ג'יין מ. אואל.

עולם חדש מופלא של אלדור האקסלי. (האנושיות איבדה את אנושיותה לחלוטין, אנשים מדוכאים ע"י סמים על מנת לתפקד כמו רובוטים, וכל הישגי האנושיות שאינם טכנולוגים בעצם מוסתרים מהאנושות בשל החינוך ומשטר המוחות שבו האנושות נתונה.

1984 של ג'ורג' אורוול, שבו המנהיגים מטמטמים ציבור שלם של שליש עולם, ולא נותנים לעם לדעת את המת,ומרגלים אחרי כל אחד ואחד מהעם.

בכינורו של רוטשילד של אנטון צ'כוב: "כאיכר פשוט הוא חי, בבקתה ישנה וקטנה, שאין בה אלא חדר אחד בלבד, ובחדר זה היו שרויים הוא, מארפה, תנור, מיטת-שניים, ארונות מתים, כלי מלאכתו וכלי משקו." (מארפה, אישתו ואף הוא נמנים עם החפצים בבית).

איך אפשר בלי התיאורים של צ'רלס דיקנס על חיי תושבי לונדון העניים, כמו בספר ניקולאס ניקולבי?

ההשלכות של שלילת האנושיות של חברה אחת מעל השניה נמצאות בדפי ההיסטוריה .

מה שהכי מעניין אותי, זה להבין מדוע אדם עושה לעצמו דה הומניזציה?

מדוע אדם בעצם מוכן להיכנס מרצונו החופשי, לאותו מצב כמו שמובע בWELCOME TO THE MACHINE של פינק פלוייד?

האם בגלל לחץ חברתי? זה מה שכולם עושים אז זה נכון?

אולי בגלל החינוך מבית הספר, שבו נותנים לתלמידים את היחס שלמי שלא מצטיין, אין מקום בבית הספר, שאף פלט או העיף תלמידים עד שהחוק מונע זאת ממנו,אבל לא מנסה לקדם את התלמידים החלשים להצליח?

האם בגלל האלימות הרבה שיש בחברה, שבשלב מסויים אם לא נאטמים ממנה, אז אפשר להשתגע כאן?

לא יודע, אבל אני מקווה שבני אדם יפסיקו עם הליך הפיחות הזה באנושיות כלפי עצמם(לעשות מה שיגרום לאותו אחד להיתפש כמצליח, ולא מה שיגרום לו להיות מאושר ) ,וכלפי אחרים .

אולי דווקא בגלל כל החוסר צדק שיש מסביב, כמו בסיפור על מיכאל קולהאוס, (המידע לקוח מהוויקיפדיה) :

"עד שנתו השלושים יכול היה האיש הבלתי רגיל הזה להיחשב לאזרח למופת. בכפר, הנושא עדיין את שמו, הייתה בבעלותו חווה והוא התפרנס בה היטב ממשלח ידו; את הילדים שהעניקה לו אשתו חינך ביראת אלוהים לחריצות ונאמנות; בין שכניו לא היה אחד שלא נהנה מנדיבותו ומצדקתו; אין ספק כי העולם היה משתבח בזכרו אילולא הפריז במעלה אחת. אך תחושת הצדק הפכה אותו לשודד ורוצח." 
– מגרמנית: רן הכהן

מיכאל קולהאוס מת בסוף הסיפור  משום שהעריך את הסוסים ואת הנקמה יותר מאשר את חייו.

אודות

האופטיקאי הזה לקח את שמו מהשיר "אופטיקאי מדופלם" של משינה . עם זאת, לשם הזה יש משמעות וחשיבות עבורי, מאחר שניחנתי בזווית ראייה חריגה ושונה על העולם. אותה זווית ראיה שונה , מאפשרת לראות מבעד לדברים השגרתיים ולראות את מה שברקע, ולפעמים דברים בעתיד. מקווה שתיהנו מאותה זווית ראיה שיש לי, ומהפוסטים עצמם שאני מעלה.

עם התגית: , , , , ,
פורסם ב-אתיקה, חברה

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: